ривор≥зький державний педагог≥чний ун≥верситет


Ќаукова робота


† † Ќауков≥ досл≥дженн¤ провод¤тьс¤ на вс≥х кафедрах ун≥верситету. «начну долю пос≥дають розробки психолого-педагог≥чних дисципл≥н, ¤к≥ спр¤мован≥ на розвТ¤занн¤ актуальних завдань осв≥ти та вдосконаленн¤ навчально-виховного процесу.
††ѕрот¤гом останн≥х чотирьох рок≥в фах≥вц≥ ун≥верситету виконували 5 фундаментальних досл≥джень на замовленн¤ ћ≥н≥стерства осв≥ти ”крањни з пр≥ор≥тетних напр¤мк≥в науки та осв≥ти:
- проблеми нового зм≥сту та методики навчанн¤ ≥ вихованн¤;
- нов≥ речовини та матер≥али.
†† « теми У“еоретичн≥ основи п≥дготовки студент≥в до творчоњ профес≥йноњ д≥¤льност≥ в умовах педвузуФ, що досл≥джуЇтьс¤ колективом викладач≥в кафедри педагог≥ки п≥д кер≥вництвом доктора педагог≥чних наук, професора Ћ.¬.  ондрашовоњ, обгрунтовано основн≥ положенн¤ п≥дготовки майбутнього педагога до творчоњ профес≥йноњ д≥¤льност≥, розроблен≥ концептуальн≥ положенн¤ ≥ характеристики творчоњ д≥¤льност≥ вчител¤-практика, визначен≥ теоретичн≥ основи сп≥втворчост≥ в навчальному процес≥ педвузу, основи використанн¤ принципу рольовоњ перспективи в навчальному процес≥ вищоњ школи. –езультати досл≥дженн¤ оформлен≥ в зб≥рники наукових праць. « теми досл≥дженн¤ захищено 8 дисертац≥й на здобутт¤ наукового ступен¤ кандидата наук.
† †–езультатом досл≥дженн¤ кафедри педагог≥ки по тем≥ Уѕсихолого-педагог≥чн≥ основи актив≥зац≥њ навчальноњ д≥¤льност≥ студент≥в та школ¤р≥вФ /кер≥вник доктор педагог≥чних наук, професор ¬. . Ѕур¤к/ Ї розробка концептуальних положень та визначенн¤ критер≥њв сформованост≥ п≥знавальноњ активност≥ учн≥в, розробка методики формуючого експерименту, шл¤х≥в та умов актив≥зац≥њ навчальноњ д≥¤льност≥ учн≥в р≥зних тип≥в шк≥л та студент≥в педвузу. Ќадруковано зб≥рник наукових праць У‘ормуванн¤ творчоњ особистост≥ в навчальному процес≥ школи та вузуФ /16 др.арк./, два навчальних пос≥бника /¬.ќ.  омаров, ќ.¬. Ѕугр≥й/. « теми досл≥дженн¤ захищено 5 дисертац≥й на здобутт¤ наукового ступен¤ кандидата педагог≥чних наук.
† –езультати досл≥дженн¤ кафедри ф≥лософ≥њ У“ехнолог≥¤ впровадженн¤ сучасного викладанн¤ лог≥ки у вищий педагог≥чний та загальноосв≥тн≥й школахФ /кер≥вник кандидат ф≥лософських наук, доцент “.ј. ’орольська/ - теоретичне узагальненн¤ технолог≥њ сучасного викладанн¤ загального курсу лог≥ки; розроблений зм≥ст навчального курсу загальноосв≥тн≥х шк≥л; надрукована монограф≥¤ доцента я.¬. Ўрамка УЋог≥чне сл≥дкуванн¤ та ≥нтуњц≥он≥змФ; захищена докторська дисертац≥¤ /я.¬. Ўрамко/.
† †Ќауковц≥ кафедри ф≥зики досл≥джують властивост≥ нап≥впров≥дникових ≥Їрарх≥чних структур на основ≥ моделей, ¤к≥ мають точний розвТ¤зок /кер≥вник доктор ф≥зико-математичних наук, доцент ™.я. √лушко/. « теми досл≥дженн¤ розроблена ≥ частина бази даних, до ¤коњ ув≥йшли матер≥али† Ca Al A, In As та Jn Sb; проведена модиф≥кац≥¤ компТютерного конструктора моделей ј ≤— щодо автоматичноњ п≥дгонки структури потенц≥алу до заданих щ≥лин та роб≥т виходу, а також щодо розвитку ефективноњ маси; розроблено та апробувано лабораторно-теоретичний компТютерний курс Уќснови квантовоњ механ≥ки твердого т≥лаФ; опубл≥кован≥ статт≥ в украњнських та заруб≥жних виданн¤х.
†«а результатами досл≥дженн¤ викладач≥в ф≥зико-математичного факультету У≈лектронн≥ та атомн≥ процеси в невпор¤дкованих структурахФ Ц кер≥вник доктор ф≥зико-математичних наук, доцент ¬.ћ. —оловйов, побудована теор≥¤ флуктуонних стан≥в в метал≥чних стеклах ≥ сплавах; розроблена теор≥¤ коливних мод обмеженого ланцюга атом≥в; розгл¤нуто можливост≥ використанн¤ одержаних результат≥в у квантов≥й електрон≥ц≥; надруковано статт≥ у в≥тчизн¤них та заруб≥жних виданн¤х.
† †” пер≥од з 1996 по 2000р. на баз≥ ун≥верситету проведено 14 ¬сеукрањнських наукових конференц≥й, 5 ћ≥жнародних конференц≥й: У—учасн≥ проблеми п≥дготовки вчител¤ прац≥Ф, У—оц≥од≥агностика особистост≥ та сусп≥льства в перех≥дний пер≥одФ, ћ≥жнародний симпоз≥ум УЋюдина: мова, культура, п≥знанн¤Ф та ≥нш≥.
† ѕ≥дготовка професорсько-викладацьких кадр≥в в  рƒѕ” зд≥йснюЇтьс¤ через докторантуру, асп≥рантуру, шл¤хом стажуванн¤, через ‘ѕ  та ≤ѕ . «а останн≥ 4 роки ступ≥нь доктора наук отримали 8 викладач≥в, ступ≥нь кандидата наук Ц 55 викладач≥в, п≥двищили квал≥ф≥кац≥ю шл¤хом стажуванн¤ Ц 190 викладач≥в, через ‘ѕ  та ≤ѕ  Ц 15 викладач≥в.
† † ќсновною формою студентськоњ науковоњ роботи в ун≥верситет≥ Ї студентськ≥ науков≥ гуртки та проблемн≥ групи, в ¤ких працюють щор≥чно близько 1500 студент≥в р≥зних курс≥в вс≥х факультет≥в. –езультати роботи студент≥в висв≥тлюютьс¤ на щор≥чних зв≥тних наукових конференц≥¤х. Ќа секц≥йних зас≥данн¤х заслуховуютьс¤ та обговорюютьс¤ близько 350 допов≥дей з актуальних проблем навчанн¤ ≥ вихованн¤.
† † ўор≥чно ун≥верситет проводить перший тур ол≥мп≥ади з р≥зних дисципл≥н. ѕереможц≥ вуз≥вського туру беруть участь у ¬сеукрањнських турах ол≥мп≥ад. ћайже кожен р≥к студенти р≥зних факультет≥в ун≥верситету пос≥дають призов≥ м≥сц¤ та отримують нагороди: 1995 р. Ц ќ.  альчик Ц 2 м≥сце /психолог≥¤/, —. —емер≥ков, —. —тецун Ц грамота за кращу програмну розробку /≥нформатика/, 1996 р. Ц “. ѕанасюк Ц 2 м≥сце та диплом 2 ступен¤ ћќ” /педагог≥ка/, 1998 р. Ц “. ѕанасюк Ц 3 м≥сце /ф≥зика/, ™. „ернов Ц диплом за кращу розробку /≥нформатика/, 1999 р. Ц ё. Ѕулгаков Ц 2 м≥сце /географ≥¤/.
† †” кв≥тн≥ 1998 р. на баз≥ ун≥верситету була проведена ¬сеукрањнська студентська наукова конференц≥¤ Ујнтропоцентричний аспект-психол≥нгв≥стичних досл≥джень в онто- та ф≥лог≥нез≥Ф /орган≥затори Ц кафедра ф≥лолог≥чних дисципл≥н  рƒѕ” та ≥нститут мовознавства ЌјЌ ”крањни/. ” робот≥ конференц≥њ вз¤ли участь 55 молодих досл≥дник≥в.
† †ћ≥жнародн≥ звТ¤зки ун≥верситету зд≥йснюютьс¤ за такими напр¤мками:
- участь викладач≥в у м≥жнародних конференц≥¤х, симпоз≥умах тощо /–ос≥¤, Ѕ≥лорусь, ѕольща, ≤тал≥¤, ≤зрањль, јвстр≥¤/;
- участь у робот≥ жур≥ м≥жнародних конкурс≥в /ј.ј. —емешко: ≤тал≥¤, –ос≥¤, Ќорвег≥¤, ‘ранц≥¤,  итай/;
- публ≥кац≥њ в заруб≥жних журналах та наукових зб≥рниках /™.я. √лушко, ¬.ћ. —оловйов, –.ћ. Ѕалабай, я.¬. Ўрамко, Ћ.¬.  ондрашова, Ћ.™. —околова/;
- запрошенн¤ до ун≥верситету заруб≥жних спец≥ал≥ст≥в дл¤ читанн¤ спецкурс≥в: маг≥стр  арлос —анчес, —Ўј /кафедра германськоњ ф≥лолог≥њ/; дл¤ проведенн¤ досл≥джень: бакалавр ƒжен≥фер ЅертьЇ, —Ўј /кафедра зоолог≥њ/; дл¤ читанн¤ лекц≥й: —т≥в ќлейк≥, ”н≥верситет м. ѕасандени, —Ўј /кафедра ф≥зичноњ географ≥њ/;

- стажуванн¤ у пров≥дних навчальних закладах заруб≥жж¤: √.ћ. ћельничук, ≤.¬. ћельничук /мовн≥ курси √ете Ц ≥нститут м. ћюнхен, Ќ≥меччина/, я.¬. Ўрамко /м. Ѕерл≥н, ун≥верситет ≥м. √умбольдта, ”н≥верситет штату ≤нд≥ана м. Ѕлум≥нгтон, —Ўј/, ≤.ћ.  лименко /ун≥верситет м.† —≥ракузи, —Ўј, стипенд≥¤ фонду ‘улбрайт/;
- навчанн¤ в асп≥рантур≥ пров≥дних вуз≥в заруб≥жних крањн: ≤.¬.¬≥лента /ћƒ”/, ћ.≤. ¬≥лента /≥нститут соц≥олог≥њ –јЌ/, ≈.¬. Ўачкова /ћоскавський державний педагог≥чний ун≥верситет/;
- п≥дписанн¤ угод про наукове сп≥вроб≥тництво з ќпольським ун≥верситетом /ѕольща/, —оф≥йським ун≥верситетом /Ѕолгар≥¤/, з ÷Ќƒ≤ УѕульсарФ /–ос≥¤, ћосква/;
- участь в грантах ≥ м≥жнародних проектах: IN“јS, COPERNICUS.
†ћаг≥стратура  ривор≥зького державного педагог≥чного ун≥верситету почала функц≥онувати з жовтн¤ 1997 року за ≤≤ спец≥альност¤ми /математика, ф≥зика, ≥нформатика, б≥олог≥¤, х≥м≥¤, географ≥¤, трудове навчанн¤, образотворче мистецтво, рос≥йська мова ≥ л≥тература, украњнська мова ≥ л≥тература/.
† †јсп≥рантура працюЇ з 1992 року. ” н≥й готують спец≥ал≥ст≥в вищоњ квал≥ф≥кац≥њ з ≤≤ спец≥альностей д≥ючоњ номенклатури. ѕлан прийому до асп≥рантури виконуЇтьс¤ щор≥чно.  онтингент асп≥рант≥в на 01.01.1999 р. складав 40 ос≥б, вс≥ з в≥дривом в≥д виробництва. ≈фективн≥сть роботи за 1995 р. Ц 38%, 1996 р. Ц 18%, 1997 р. Ц 21%, ще частина асп≥рант≥в /до 30%/ захищаЇтьс¤ в перший р≥к п≥сл¤ зак≥нченн¤ асп≥рантури. Ѕ≥льш≥сть асп≥рант≥в /до 80%/ залишаЇтьс¤ працювати в ≥нститут≥ на викладацьк≥й робот≥. Ќаукове кер≥вництво асп≥рантами зд≥йснювали 15 доктор≥в та 8 кандидат≥в наук.


73HFADEL.gif (1594 bytes) bee1_1.gif (1848 bytes) bee1_4.gif (1821 bytes) bee1_5.gif (1851 bytes) bee1_3.gif (1847 bytes)

Copyright © 2002, Sergey Semerikov
Last update: 30-Aug -02

Хостинг от uCoz